7 Kasım 2008 Cuma

PUNK MARKETING / PUNK PAZARLAMA


Poponu kaldır ve devrime katıl sloganıyla yayınlanan Punk Marketing kitabında, Punk Pazarlama, “statükoyu reddeden ve gücün firmalardan tüketicilere kaydığının farkında olan pazarlamanın yeni bir biçimi” olarak tanımlanıyor ve geleneksel uygulamalara karşı çıkan bütün reklam ve pazarlama kampanyalarını bu kapsamda sunuluyor. Punk, 70’li yıllarda gençliğe yeni bir nefes getirmişti. Punk pazarlama da aynı havayla çarpıcı yenilikler yapma fırsatlarını arıyor[ii]
MediCat’in düzenlediği Marketing Forum 2008’deki konulardan biri de Punk Marketing idi.  Konferanstaki sunuma göre, Punk pazarlamanın temel mesajları arasında şunlar yer alıyor[i]: Hızlı değişme dönemlerinde en büyük risk, hiç risk almamaktır. Niye “niye” diye sormuyorsunuz? Bütün varsayımlarınız, araştırmaya dayanmayan kabulleriniz,  bir zamanlar işe yaramış olsa bile, şimdi sizi yeni çözümlerden alıkoyan birer engel olacaktır. Herkes için herşey olmak kimsenin ilgisini çekmemek demektir. Kontrol etmekten vazgeçin, markaları tüketiciler kontrol eder. Akıllı pazarlamacılar bunu farkeder ve gerçekle savaşmaktansa onu kucaklamaya çalışır. Marka ve tüketici arasındaki güven ilişkisi, iki insan arasındakine benzer; ikisi de dürüstlüğe dayanır. Bütün markaların, kendilerini bir alternatife karşı konumlandırmaya ihtiyaçları vardır. Her bildiğinizi açıklamak zorunda değilsiniz. Onlara onların bildiği her şeyi öğretin. Teknolojiye kendinizi kaptırmayın; medya artık mesaj değildir, mesaj mesajdır.


[i]                MediaCat Marketing Forum’daki sunum için bakınız: http://www.scribd.com/doc/7900534/Punk-Marketing-Medicat-Marketing-Forum-Istanbul


[ii]               Bakınız: www.punkmarketing.com . Richard Laermer, Mark Simmons, Punk Marketing: Get Off Your Ass and Join the Revolution, Collins Business, 2007. 

1 yorum:

Rüstəm Məmmədov dedi ki...

Hocam merhaba,
Bloğunuzdan yeni haberdar oldum. Gerçı, blog da yepyeni,taptaze..
Çok hoşuma gitti, şimdilik algılamam tamamen eğitici blog olması yönünde. Yanılıyor da olabilirim, ama ben öyle algıladım.
Değişmeyen ise, kendinize özgü sade anlatım tarzı. Mükemmel yani.

Hayırlı olsun hepimiz için.
İnşallah büyüdükçe büyür....

Derin hürmetle,