2 Kasım 2008 Pazar

MALE MARKETING / ERKEKLERE PAZARLAMA

Bir tüketici olarak erkeklerin varlığı “metroseksüel” kavramıyla yeni bir çehreye kavuştu. İçindeki alışverişçiyle ilk defa tanışan yeni erkek son yıllarda büyüyüp serpilen erkek medyasının da rehberliğinde kendisi için para harcamanın tadını çıkarıyor. Bu da Erkeklere Pazarlamayı öne çıkarıyor. Martin Tungate, konuya odaklandığı kitabında[i] günümüz erkeklerine pazarlamanın inceliklerini ele alıyor. Günümüz erkeğinin tipik günlerini şablon alarak markalarla etkileşimlerini, pazarlamacıların bu kanalları nasıl kullandığını inceliyerek, erkeklere pazarlama için popüler stratejiler öneriyor. Kitabın başlıca konuları arasında, cilt bakımı, giyim, diyet, ev, araçlar, seyahat, kelimeler, alet-edevatlar, oteller, resimler, beden, alkol, restoran ve cinsellik başlıkları yer alıyor.

Tungate şunları söylüyor: “Eskiden pazarlamacılar, erkek ürünlerini tanıtırken kadınları hedefliyorlardı. Çünkü satınalma konusunda karar verenler onlardı. Ancak, günümüzde erkekler daha uzun süre bekâr kalıyorlar. Uzun süreli ilişki içinde değiller ve onların yerine kararlar alacak partnerleri yok. Erkekler beslenme ve sağlık konusunda çok daha eğitimliler. Erkek medyası sayesinde kendileriyle ilgili şeylere kendilerinin karar verebileceğini farkettiler. Erkek tüketiciye ulaşırken fonksiyonelliğe odaklanın, erkeklere statü verin, kalitenin beklentilerden yüksek olmasını sağlayın ve hizmetiniz kusursuz olsun. 

"Erkekler marka imajından çok performans ile ilgililer. Giyside bile ayrıntılarla ilgileniyorlar. Bakım ürünlerinin bilimsel olarak nasıl işe yaradığını bilmek istiyorlar. Gerçeklik ve tutarlılık gibi özellikler arıyorlar.”



[i]                Martin Tungate, Branded Male: Marketing to Men, Kogan Page, 2008. Tanıtıcı bilgiler için bakınız: “Erkeklere Pazarlama”, MediaCat, Kasım 2008, s. 64-70.

Hiç yorum yok: