İş koluna, mesleğe veya firmaya dair makaleler yoluyla pazarlama gücünü arttırmaya yönelik uygulamalar. Bir konuda uzmanlığı veya belli bir yaklaşımı yansıtan böylesi makaleler (yazılar) geniş kesimlere yayılarak ilgili kimseler etkilenmeye çalışılır. Böylesi makalelerde genellikle yazarın meslekî birikimlerini ve başarılarını yansıtan bir biyografi, kendisine nasıl ulaşılabileceğine dair iletişim bilgileri ve kaynaklar da yer alır[i]. Makale Pazarlama, Editoryal Pazarlama’nın özel bir biçimidir.
İçerik itibariyle zengin ve değerli makaleler yoluyla yazarın ve yazarın ait olduğu firmanın pazardaki değeri, prestiji ve saygınlığı güçlendirilmiş olur, bu da yeni müşterilerin kazanılmasına katkıda bulunur. Editoryal pazarlamaya benzer olarak, bu makaleler yerel ve ulusal medyada yer bulabilir. Makale pazarlama sadece basılı medyada değil, dijital medyada da iş yapar. Geleneksel medyada olduğu gibi, online makale pazarlama yayıncılara bedava içerik, reklam verenlere de bedava reklam fırsatı sağlar. Makalelerin internette görünebilirliğini ve erişimini güçlendirmek için arama motoru optimizasyonu ilkelerinden ve link zenginleştirmeden yararlanılabilir.
Makale Pazarlama'nın incelikleri için daha yakın zamanda yayınlanan bir blog için bakınız:
Makale pazarlamasına benzer olarak, firmaların yöneticilerinin, uzmanlarının medyaya röportajlar vermesi, medyada panel ve söyleşi programlarına katılması, kendi uzmanlık alanıyla ilgili olarak danışılan, fikri sorulan kişi olarak ünlenmesi gibi uygulamalar da söz konusudur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder