25 Kasım 2008 Salı

SO WHAT? MARKETING / EEE, NO’LMUŞ? PAZARLAMA


Etkinliği ve doğruluğu tartışılır olmakla birlikte, bilinçli veya bilinçsiz olarak kullanılan, kimi zaman yanlış anlaşılan bir pazarlama uygulaması. Herkesce bilinen, hatta, bir üründe zaten var olan bir özelliğin veya çok aşırı ama karşı çıkılmaya bile değer bulunmayan bir iddiaya dayanarak, farklılaşmak esasına dayanır. 

"So What? Marketing"[i] kapsamında şu sözlere rastlanır: Tuzsuz Biber!, Laktozsuz Su!, Kolesterolsuz ..., Yağsız..., Şekersiz..., Kafeinsiz... “Domino Sugar; şekerlerinde çay kaşığı başına "sadece" 16 kalori olduğunu ilan etmiş. Nestle, Kasım 1996 dan itibaren, "Amerika'nın en gözde muzlu sütü" ibaresini hem reklamlarına konu etmiş hem de Nestle Quick Muzlu Süt ambalajında yazmış. Amerika'nın en gözdesi nasıl olunuyor sorusuna "Çünkü Nestle Quick Muz aromalı süt, bir numarada yer alıyor" şeklinde cevap veriliyor. Tek başına koşulan yarışta birinci gelmek gibi... Aslında ulusal pazardaki süt satışları veya mahalli markaların sütleri dikkate alınırsa, bir numaralı muzlu süt olmak büyük bir iş değil. Bu en uzun cüce olmaya benzer.”
Bir emlakçı reklamında "Sadece 17 tane kaldı!" başlığını kullanmış. İşin aslı şuymuş ki, bu emlakçi zaten sadece 17 evin (mülkün) satışının idaresini elinde bulunduruyormuş.[ii]

 


[i]  Fortune, November 10, 1997, p.48.

Hiç yorum yok: