İhtiyaç duyduklarında pazarınızdaki/sektörünüzdeki müşterilerin sizi, firmanızı veya ürünlerinizi kolayca bulmalarını ve ona erişmeleri için arama motorları, bloglar, sosyal medya siteleri ve benzeri yollarla onlara yardımcı olma süreci olarak tanımlanıyor. Müşterilerin firmaya gelişlerini kolaylaştırmaya çalışır. Bir açıdan konu, itme ve çekme stratejileriyle de açıklanabilir.
Internet iş dünyasının dinamiklerini değiştirdi. Eski pazarlama tekniklerinden yenilerine geçişi zorunlu kıldı. Inbound Marketing, Yeni Pazarlama, Outbound Marketing ise Eski Pazarlama’ya karşı geliyor[i]. Aralarında iç satışlar, telepazarlama, fuarlar, seminerler, reklamlar, doğrudan postalama, e-mail gibi eski pazarlama teknikleriyle geniş bir muhtemel alıcı kesime ulaşılmaya çalışılıyor ve onların küçük bir bölümünün (% 1-3) olumlu cevap vermesi bekleniyordu. Bir bakıma pazarlama çabalarının % 97’si israf ediliyordu.
Yeni pazarlama ise, tüketicinin alışveriş tarzının esaslı biçimde değiştiği gerçeğini ve süreçte kontrolu daha fazla eline aldığını fark etti. Internet ve Google, Yahoo, MSN, digg ve del.icio.us gibi sitelerin ortaya çıkmasıyla müşteriler farklı satıcılardan, ürünlerden, sektörlerden daha fazla bilgi aldıktan sonra satıcı firmalarla temasa geçer oldular. Firmaya gelmeden önce satış süreci boyunca epeyce adım atmış oluyorlar ve fakat firmalar bu süreçten habersiz kalıyorlar. Arama motoru optimizasyonu, klik başına reklam, bloglar, vızıltılı pazarlama ve karmaşık analitik araçlar Gelen Pazarlama’nın yeni yöntemleri olarak da anılıyor.
1 yorum:
Bu duruma amazon.com u örnek verebiliriz. Sistem; müşterinin sayfadaki tıklama hareketlerini takip ediyor, satınalmaktan son anda vazgeçtiği kitapları arşivliyor. Müşterinin bir sonraki ziyaretinde, fiyatını öğrenmek istediği yeni bir kitabı araştırırken daha önce incelediği kitap ile ilgli özel fiyat teklifi ile karşıkarşıya kalabiliyor.
Kısacası inbond pazarlamada veri tabanları önemli bir araç (database marketing). Ve sizin de bahsettiğiniz gibi eski pazarlama araçlarının da güncellenmesi gerekiyor. İşte doğrudan posta ile pazarlamanın yerine geçen e-posta ile pazarlama nın tanımı:
“E-posta sisteminin diğer İnternet araçları ile bir bütün olarak yürütülen, müşterinin izni ve kontrolünde olan, işletme tarafından geri dönüşleri ölçülebilen ve aşamalardan meydana gelen bir pazarlama sürecidir.”
Yorum Gönder