"... bir gazete reklamını baz alalım. Gazeteye verilen bir reklamın tek performans ölçümlemesi gazetenin tirajından daha ileri gidemiyor. Reklamı kaç kişi okudu, okuduktan sonra nasıl bir eylem gerçekleştirdi, gazete sayfalarında gezinilirken reklama dikkat edildi mi, reklama kaç saniye odaklanıldı gibi verileri elde etmek olanaklı değil... İnternette yapılan bir reklam çalışmasında ise durum bunun tam tersi. Reklamın öncesi, sonrası ve olayın gerçekleştiği an gibi tüm verilere ulaşmak oldukça kolay.
Pazarlama çalışmalarında en önemli noktalardan biri de verimlilik. Geçmişte ... pazarlama çalışmaları çoğunlukla hedefsizdi. Yani faaliyetin kime, nasıl ve ne şekilde ulaşacağını bölümlemek çok mümkün değildi. Bugün ise ... cinsiyet, yaş, lokasyon, ilgi alanları vb. gibi birçok filtrelemeyi yapabilmek mümkün. Bu hem bütçelerin doğru kullanılmasına, hem de doğru yerlerde yer alınmasına olanak sağlıyor.
Yapılan detaylı ölçümler sayesinde ... yatırımların geri dönüşünü (ROI) hesaplamak kolaylaşıyor. Bu kolaylık ise pazarlamada sadece eylem değil eylem ve sonuç bileşenini oluşturan hesap verebilir pazarlamayı ortaya çıkarıyor..." (29 Ekim 2013)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder