16 Mart 2009 Pazartesi

CHAOS MARKETING / KAOS PAZARLAMA

İş hayatında ve pazarlarda yaşanan ve çoğu rasyonel olmayan değişmelerin çokluğu ve karmaşıklığı kaos kavramını çağrıştırıyor. Kaos Pazarlama[i] kaotik bir dünyaya daha iyi ayak uydurabilmek arayışıyla başvurulan “kaos teorisi”ni esas alan bir yaklaşımı ifade ediyor. Açıklanamayan hava akımlarının sonucu oluşan hava tahminlerinde kullanılan kaos teorisi, pazarlamaya uyarlanmaya çalışılıyor. Kimileri, firmaların müşterileri içinden çıkamayacakları kadar çok alternatifle karşı karşıya bırakarak, onun rasyonel karar vermesini önleyen çabalara da kaos pazarlama adını veriyor.



[i]                Torsten H. Nilson, Chaos Marketing: How to Win a Turbulent World, McGraw-Hill, 1995.

Hiç yorum yok: