7 Aralık 2008 Pazar

MEGA MARKETING / MEGA PAZARLAMA

Önce hikayesi...

Bir mail gelir, yazım hatalarından biraz arındırılmış hali şöyledir:
SAYIN İsmail KAYA;
Benim adım K.A. (iznini almadığım için) Halkla İlişkiler ikinci sınıf öğrencisiyim ve pazarlama dersi alıyorum.
Bu ders içeriğinde ''Mega Pazarlama'' hakkında arştırma ödevim var. Sizin de bu konu hakkındaki yazınızı okudum.
Mega Pazarlama ile ilgili bilgilerinizi ya da elinizde bulunan bilgilerden faydalanmak istiyorum. Eğer bana yardımcı olursanız çok memnun olurum. Bilgilerinizi bekliyeceğim. Şimdiden çok teşekkürler.


Ben cevap veririm:
Hangi okulda olduğunu yazmamışsın.

Okulunu, dersin tam adını, bu ödevi sana veren öğretim elemanının tam adını, ödev kapsamında senden tam olarak ne istendiğini (yani bir anlamda ödevin "brief"ini), diğer arkadaşlarından istenen öteki ödevlerin neler olduğunu, ödevin son teslim tarihini bildirirsen sana ve senin durumunda olanlara daha fazla yardımcı olabilirim.

Bunları soruyorum zira, "önce, müşterimi tanımalıyım".

Haberlerini bekliyorum.


Cevap gelir, yazım hatalarından arındırıldıktan sonraki hali şöyledir:

Öncelikle cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim. Sorularınızda da çok haklısınız, kusura bakmayın. İnanın bir haftadır bu ödevle uğraşıyorum ve sonuç alamadım. Ben Namık Kemal Üniversitesine bağlı Çerkezköy MYO da okumaktayım. Dersimizin adı Sosyal Bilimlerde Araştırma. Öğretim Elemanımızın ismi de ...... (isim bende saklı) Sınıf olarak her birimize farklı konu düştü. Sosyal, Green, Öğrenen, İlişki, Niş Pazarlama gibi konularda herkes en az 10 sayfalık açıklayıcı bir tez yazacak. Son teslim tarihimiz 15 ARALIK 2008 Pazartesi günü ve bu ödev sınav yerine geçecek. Benim konum da Mega Pazarlama. İlginiz ve yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.  

Özel cevap yazılır ve aynı zamanda pazarlamabitanedir.blogspot.com'da yayına verilir:


MEGA MARKETING / MEGA PAZARLAMA

Bir işbirliği stratejisi olarak, belirli bir pazara girmek veya bu pazarda başarılı olmak için çeşitli gruplarla birlikte ekonomik, politik, psikolojik türden çeşitli araçların birlikte kullanımı ifade ediyor. Sadece firmaların değil, ilgili bütün aktörlerin harekete geçirilmesini öngörüyor. Makro pazarlamanın daha kapsamlısıdır.

İdeolojik pazarlama uygulamalarında Mega Pazarlama’ya ihtiyaç vardır. Firmaların, halkın, kamu kuruluşlarının, sivil toplum örgütlerinin, geniş bir yelpazedeki iş, konu ve faaliyetlerin stratejik hedefler doğrultusunda harekete geçirilmesi Mega Marketing olarak adlandırılabilir.

Mega Marketing, bir açıdan, pazarlamalar pazarlaması, pazarlamalar üstü pazarlamadır. Bir ülkedeki bütün pazarlama faaliyetleri bir bakıma o ülkenin global dünyadaki pazarlama gücünü (marketing effort) ortaya çıkarır.

Cooperative Marketing, (Kooperatif Pazarlama) kavramı da Mega Marketing’i çağrıştırıyor. Mega marketing için ilgili tarafların kendi amaç ve faaliyetlerinden vazgeçmeksizin, bir arada çalışmalarıyla sağlanabilecek başka kazançlar için işbirliğine katılmalarına yönelik faaliyetlere girişilir.

Ülke, turizm, destination pazarlama türlerinde de gündeme gelebilen Mega Marketing için “Dubai Heart” isimli bir kampanya örneği için bakınız:[i]



1 yorum:

flama dedi ki...

Space, the final frontier. These are the voyages of the Starship Enterprise. Its five-year mission: to explore strange new worlds, to seek out new life and new civilizations, to boldly go where no man has gone before. Bayrak İmalatı Flama Üretimi Olta Bayrak Satışı Yelken Bayrak İzmir. Many say exploration is part of our destiny, but it’s actually our duty to future generations www.izmirbayrak.gen.tr and their quest to ensure the survival of the human species.