12 Aralık 2008 Cuma

KUMPASLI (!) PAZARLAMA !

Kumpaslı pazarlama diye birşey yok. Olamaz. Olmamalı. 

Ama, bazı şeyler duyuyoruz ki, doğru mudur, kuşkulanıyoruz. 

Şahsen "bedava" kampanyalarına soğuk bakarım. O yüzden kişisel tecrübem yok.

Bu kampanyaya katılanlar da, kampanyayı düzenleyenler de bir yanlışlık varsa düzeltebilirler....

Benzerleri sık sık gündeme gelen, kampanyaların incelikleriyle ilgili son bir örnek olarak biraz önce adıma gelen mail mealen şöyle... (kısaltarak)


Turkcell in "bedava "yazın "8040"a mesaj atın, haftada 2 gün bedava konuşun kampanyasında ...

Bu kampanyaya istinaden attığınız mesaja , yanıt geliyor hemen;
"Kampanyanız başladı: 28 Aralıka kadar  ..... Ve .......... Günleri, tüm Turkcell'ilerle ayda yurtiçi 64 saat bedava konuşacaksınız. Turkcell'in keyfini çıkarın!"

Bu mesaj sonrası siz de sanıyorsunuz ki bu iki gün sabahtan akşama kadar bedava konuşacaksınız. Halbuki, hiç bir şekilde belirtmemelerine rağmen, bu iki gün, gün içerisinde yine mesaj gelecekmiş, bu mesaj sonrası konusmalarınız ücretsiz olacakmış. 
Yani, size örneğin "Salı ve Cuma " günleri olarak bildirim yaptılar. Siz de Salı sabahı elinize telefonu alıp konuşmaya başladınız. Nasıl olsa bedava ya...
Öğleden sonra bir ara bir mesaj geldi. Bu saatten itibaren gece 23:59'a  kadar Turkcell konusmalarınız ücretsiz olacaktır diye....   
Ama size ilk kampanya başladığında böyle birşey dememişlerdi ki...    
Bu mesajı alana kadar ki tüm görüşmelerinizi tarifeniz üzerinden yine ücretlendirilecek.
Lütfen dikkatli olun, yanılıp faturanızı yükseltmeyin...

VE TANIDIĞINIZ HERKESE BU MESAJI ATIN.
 

Hiç yorum yok: