21 Ekim 2008 Salı

360 DEGREE / 360 DERECE PAZARLAMA

İş dünyası bu kavramla ilk olarak "360 Derece Yönetim" adıyla tanıştı. Planlama, örgütleme, koordinasyon, denetim gibi yönetim fonksiyonlarını finans, üretim, muhasebe gibi diğer işletme fonksiyonlarını entegre eden bir sistem dahilinde düşünmeyi önerir. Firma yönetiminde “kör nokta” bırakmayan bir görüş açısı sağlayan bu yaklaşım, 360 derece yönetim olarak anılıyor.

Global bir reklâm ajansı olan Ogilvy & Mather’s’in marka pazarlamasına uyguladığı yaklaşımına verdiği bir ad[i].  Bu yaklaşımın kaynak tahsislerinde ve iletişimin bütün elemanlarını etkili ve tutarlı bir şekilde bir araya getirmelerinde bir rehber olarak kullanıldığı ileri sürülüyor. Bahsi geçen kitaplarında yazarlar, bu metodu açıklıyor ve nasıl işlediğini sade bir dille anlatıyorlar. Kitapta, IBM, American Express, Pond’s Institute, Nestle ve Milo gibi firmalardan çeşitli örnek olaylar da yer alıyor.



[i]               Mark Blair, Richard Armstrong, Mike Murphy, The 360 Degree Brand In Asia, John Wiley, 2003.

Hiç yorum yok: