17 Nisan 2013 Çarşamba

LOCATION BASED MARKETING / YER TEMELLİ PAZARLAMA


LOCATION BASED MARKETING / YER TEMELLİ PAZARLAMA

Geo Marketing olarak da bilinen, müşteri-yer ilişkisine dayalı pazarlama uygulamaları. Mobil pazarlama, sosyal medya pazarlama, GPS temelli hedefleme (GPS Based Targeting) gibi başka pazarlamalarla birlikte yürütülen faaliyetler sayesinde pazarlamacılar hedef kitleye o anda bulundukları yerle ilişkili öneriler ve etkiler yöneltebiliyorlar. Google Places, Facebook Places, Foursquare, Gowall ve benzeri hizmetlere katılan firmalar, kendilerini, mağaza ve işyerlerini bu sistemlere tanıtarak yer temelli pazarlama faaliyetlerine katılmak, başlatmak veya bir parçası olmak imkanı bulabiliyorlar[1]. Geo Marketing ve Mobile Marketing’e de bakınız.
Tüketicilerin yakın çevrelerinde sunulan fırsat tekliflerinden haberdar olmalarına ve bu fırsatlardan yararlanmalarına imkan sağlayan hizmetlerden bazıları[2]:
Notikum Singapurlular’ın yakın çevrelerindeki fırsatları gerçek zamanlı olarak bulmasına yardımcı olan lokasyon temelli bir uygulama. Fırsatları "Alışveriş", "Yemek" ve "Eğlence" olarak kategorize ediyor.
Groupon’un Nisan 2011’de kullanıma sunduğGroupon Now adındaki mobil uygulama sayesinde tüketiciler bulundukları bölgedeki işletmelerde kısa süre boyunca geçerli olan (çoğu zaman sadece birkaç saat boyunca ya da belirli dönemlerde geçerli) fırsatlardan yararlanabiliyorlar.
Touchtown İsrail’de geliştirilen ve kullanıcılarını çevrelerindeki fırsatlardan haberdar eden bir uygulama. Valpak’ın mobil uygulaması kullanıcıların telefonlarının kamerası aracılığıyla indirim kuponlarını ve lokasyonun haritasını görmesini sağlıyor.
Brouha müşterilerin alışveriş sırasında mağaza içindeki fırsat tekliflerinden anında haberdar olmalarını sağlayan bir mobil mesajlaşma platformu. Müşterilerin kendileriyle ilgili herhangi bir kişisel bilgi paylaşmasına ihtiyaç duymadan çalışıyor.
Avusturalya ve Yeni Zelenda’da bulunan AMP Alışveriş Merkezlerindeki mağaza işletmecileri QuickerFeet uygulamasını kullanarak çevrede alışveriş yapmakta olan tüketicileri mağazalarındaki promosyonlardan haberdar edebiliyorlar. İki telekomünikasyon sağlayıcısı AT&T ve O2 sırasıyla ShopAlerts ve Priority Moments uygulamaları ile müşterilerine lokasyon temelli kişiye özel fırsat teklifleri hizmeti sunuyor.
BiteHunter, restoran portalları ve sosyal paylaşım ağlarını tarayarak kullanıcıları yakın çevrelerindeki yemek fırsatlarından gerçek zamanlı olarak haberdar eden bir uygulama. Willcall San Francisco’da aynı gün içinde yarı fiyatına tiyatro ve konser bileti arama ve satın alma imkanı tanıyor. Priceline son dakika oteli arayanlar için Tonight-Only adlı uygulamasını Eylül 2011’de kullanıma açtı.
Güney Koreli mobil iletişim şirketi SK Telecom Temmuz 2011’de Çin’de tablet bilgisayar entegre edilmiş alışveriş arabaları ile akıllı telefonları senkronize ederek müşterilere gerçek zamanlı mağaza içi bilgilendirme sağlayan bir servisin testlerini gerçekleştirdi.
Aisle 411 kullanıcıların alışveriş sırasında mağazada aradığı ürünü bulmalarına yardımcı olan ve akıllı telefonlarına dijital indirim kuponları gönderen bir alışveriş uygulaması. Kullanıcılar çeşitli alışveriş aktiviteleri karşılığında puan da kazanıyor ve bu puanlar sayesinde belirli mağaza ve markalardan ek indirim fırsatları elde etme şansına sahip oluyorlar.
ThinkNear uygulaması mağazaların satışlarının durgunlaşğı saatlerde otomatik fırsat kuponları üretiyor. Ayrıca yağmur ve kar gibi mağaza içi müşteri trafiğinin düşmesine yolaçacak bölgesel koşulları da takip ediyor. İlgili dönemlerde yakın mesafede oturan müşterilere mobil uygulamalarda reklam şeklinde ya da gerçek zamanlı uyarılar yoluyla otomatik online fırsat kuponları gönderiyor.
Krombera’nın “QR Koridor” uygulamasında Marmara Forum AVM’nin birinci kat koridorunun zeminini kaplayan binden fazla QR kodlarını cep telefonlarına okutanlar, markalardan sürpriz hediyeler ve yüzde elliye kadar indirimler kazanma şansı yakaladılar (Eylül 2012).
Facebook, Twitter hesabı veya kimlik numarasıyla giriş yapanlar hediyelerini aynı gün içinde alabildiler. QR Koridor uygulamasına Arby’s, Burger King, Faik Sönmez, Girl Stop, İnci, Karaca, Kervan, Kiehl’s, Kiğılı, Marks & Spencer, Ortopedia, Oxxo, Penti, Popeyes, Reebok, Sbarro, Tefal, Toyzz Shop ve YKM gibi markalar katıldı.

Hiç yorum yok: