Dildeki devrik cümle kavramını, pazarlamaya uyarlamaya yönelik bir bakış açısı. Söz diziminde kuralları bozan yaklaşımla pazarlama arasında bir bağ kurma girişimini yansıtıyor[1].
“Devrik cümle, benzerinin
anlatım olarak yetersiz kaldığı anda keşfedilmiş farklı bir çıkış yoludur. Günümüz pazarlamasının da yapması gereken aynen
budur.
Devirelim bakalım… Rekabetin
acımasızlaştığı, pazarın değişken ve dengesiz bir hal aldığı, iletişim bombardımanına tutulan
tüketicilerin kendilerini korumak için fethedilmesi zor kaleler kurduğu bir savaş alanıdır bugünün satış arenası. İşte bu nedenle en iyi olmak
ya da kuralına göre oynamak, ürünü veya markayı hedeflerine götürmeyebilir bu
yeni rekabet ortamında.
Farklı, cesur hatta sıra dışı bir bakış açısı gerektirir, iş ve iletişim amaçlarına ulaşmak. Değişirken değiştirmeyi de bilmek anlamına gelir yeni pazarlama ideolojisi.
Bilinen yöntemler işe yaramadığında devrik olmayı becerebilmektir doğru olan. Ancak devrilmek değildir devrik olmak hiçbir zaman.
Daha esnek olmak birinci
maddesidir devrik pazarlama manifestosunun. Gri alanlarda gezebilme
becerisidir, esneklik ile kastedilen. Yeni pazar şartlarında gücünün büyük bir kısmını yitiren, tek doğru yanıt aradığı için bazen hiçbir cevaba
ulaşamayan klasik pazarlamanın aksine, ayrışan düşünce yapısıyla mevcut iletişim sorunu için pek çok çözüm üretebilir devrik pazarlama.
Daha zeki olmak, bir sonraki
adımıdır devrik pazarlama felsefesinin. Zeki olmak, şaşırtıcı bir şekilde aptallaşabilmektir bazen. Çözüm
arayışına onlarca, hatta kulağa anlamsızca gelen çözümleri bile dahil ederek, risk almayı
göze almak anlamına gelir zeki aptallık. Bakış açısını değiştirerek şaşırtmak, kavramlar arasında gezerek türetmek hareket şeklidir devrik pazarlamanın.
Son olarak yeterli dozda agresif olmaktır devrik
pazarlama. Ancak devrik pazarlamanın provokasyon yeteneği büyük bir fikirden
ilham almalıdır her zaman. Açıkça ürünü, kişiyi ya da markayı daha büyük yapan
bir buluştur büyük fikir. Özgün bir keşiftir markanın ruhuna işleyen; özel bir
ruhtur işletme dinamiklerini tetikleyen. Yenilikçi bir stratejidir rakipleri
geride bırakan; ayrıksı bir değerdir sürekli yükselen."
Devamı ilgili linkte....
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder