9 Nisan 2013 Salı

365 GÜN PAZARLAMA


52/7/24 veya 365 Gün Pazarlama

Hayat acısıyla tatlısıyla yaşansa da, kesintisiz bir süreç. İnsanların çeşitli ihtiyaçları üzerine kurulmuş sektörlerde de öyle. Hiç durmuyor, hayat devam ediyor.
Bu gerçeğe rağmen biz ne yapıyoruz? İşle hayatı birbirinden ayrı düşünüyor, ayırıyor, ayrı yaşamaya bakıyoruz. Üstüne üstlük, hayatı ve işleri programlara bağlıyor, belirli aralıklarla belirli faaliyetleri sırayla yürütme becerilerimizle de öğünüyoruz.
Hayat gibi, müşteri ilişkilerimizi de kesintisiz kılmak, müşterilerimizle 52/7/24 veya 365 gün hemhâl olmak, yenilerini kazanmak, başkalarına gitmelerine fırsat bırakmamak istiyorsak, biz de 365 Gün Pazarlama yapmalıyız.
Piyasada 360 derece pazarlama, 360 derece iletişim, 360 derece halkla ilişkiler gibi tabirleri duymuşluğumuz vardır. Ama bu 365 Gün Pazarlama gerçeğini  fark edenleri, bunu işlerinin rotasına ve ortasına oturtanları, en azından bu sıfatla pek duymamışızdır.
Bir iş başarmak isteyenlerin, pazarlamacıların muhatabı ve hedefi nihayetinde insandır. İnsanlara gelir dayanır. İnsanı, gönlüyle, aklıyla, varlığıyla, cüzdanıyla, eşiyle, dostuyla kazanabilen, onu kazanmaya götüren işleri hakkıyla yapabilen maksadına ulaşır.
Yine hepimiz biliriz ki, insan denen varlık, kalbiyle, gönlüyle, fikriyle, aklıyla, duruşuyla, tepkileri ve davranışlarıyla, her an, hâlden hâle geçebilir ve kendisinden her an, hem iyi, hem de hoş olmayan karşılıklar beklenebilir. Aralarında, dingin, oturmuş, istikrarlı manzara gösterenleri olsa da, insan genelde kaypak, değişken, kalbi, duyguları ve tercihleri bir anda değişebilen bir mahluk...
Dinginlik ve devginlik bakımından pazarlamacıların işi zor. Zira bu ikisini aynı anda bir ödül ve bir sorun olarak görebilmek durumundalar.
Pazarlamacı bir yandan müşterisinin dingin, oturmuş ve istikrarlı kalmasını sağlarken, diğer taraftan da kendine müşteri yapabilmek için, bazılarının dinginliğini bozmak ve her an her yere gidebilecek, her şeyi yapabilecek durumdaki insanları da etkilemek zorundadır.
Lafın sonunu, yeni proje, yeni gündem, Âkıllar heyetinin çalışmalarına ve yıllardır her gün üç-dört ayrı konuyla gündemden, ekranlardan, manşetlerden düşmeyen, 360 Derece Pazarlamayı da, 365 Gün Pazarlamayı da başarıyla yürüten bazı isimlerin Pazarlama Zekâsına getirecektim, ama...
Şimdilik benden bu kadar...
Küçük bir esnaftan, orta boy bir marketten, AVM’lere; oradan müşterilerinin gönlünde taht kurmayı başarmış markalara; hayatımıza derinden girmiş “bugün müşterim için ne yaptım?”, “iki günümü müsâvi mi geçirdim?” sorusunu cevaplamadan başını yastığa koymayan onca değerli insana varıncaya kadar nice örnekleri kendi çevrenizden de bulabilir, görebilirsiniz. Şansınız varsa...

Hiç yorum yok: