52/7/24 veya 365 Gün Pazarlama
Hayat acısıyla tatlısıyla yaşansa da, kesintisiz bir süreç. İnsanların
çeşitli ihtiyaçları üzerine kurulmuş sektörlerde de öyle. Hiç durmuyor, hayat
devam ediyor.
Bu gerçeğe rağmen biz ne
yapıyoruz? İşle hayatı birbirinden
ayrı düşünüyor, ayırıyor, ayrı yaşamaya
bakıyoruz. Üstüne üstlük, hayatı ve işleri
programlara bağlıyor, belirli aralıklarla belirli faaliyetleri sırayla yürütme becerilerimizle de öğünüyoruz.
Hayat gibi, müşteri ilişkilerimizi de kesintisiz kılmak,
müşterilerimizle 52/7/24 veya 365
gün hemhâl olmak, yenilerini kazanmak, başkalarına gitmelerine fırsat bırakmamak
istiyorsak, biz de 365 Gün Pazarlama yapmalıyız.
Piyasada
360 derece pazarlama, 360 derece iletişim, 360 derece halkla ilişkiler gibi tabirleri
duymuşluğumuz vardır. Ama bu 365 Gün Pazarlama gerçeğini
fark edenleri, bunu işlerinin rotasına ve ortasına oturtanları, en azından bu sıfatla pek duymamışızdır.
Bir iş
başarmak isteyenlerin, pazarlamacıların
muhatabı ve hedefi nihayetinde insandır. İnsanlara gelir dayanır. İnsanı, gönlüyle, aklıyla, varlığıyla, cüzdanıyla,
eşiyle, dostuyla kazanabilen, onu kazanmaya götüren işleri hakkıyla yapabilen
maksadına ulaşır.
Yine
hepimiz biliriz ki, insan denen varlık, kalbiyle,
gönlüyle, fikriyle, aklıyla, duruşuyla, tepkileri ve davranışlarıyla, her an, hâlden
hâle geçebilir ve kendisinden her an, hem iyi, hem de hoş olmayan karşılıklar
beklenebilir. Aralarında, dingin,
oturmuş, istikrarlı manzara gösterenleri olsa da, insan genelde kaypak, değişken, kalbi, duyguları ve tercihleri
bir anda değişebilen bir mahluk...
Dinginlik ve devginlik bakımından pazarlamacıların işi zor. Zira bu
ikisini aynı anda bir ödül ve bir sorun olarak görebilmek durumundalar.
Pazarlamacı bir yandan müşterisinin
dingin, oturmuş ve istikrarlı kalmasını
sağlarken, diğer taraftan da kendine müşteri yapabilmek için, bazılarının dinginliğini bozmak ve her
an her yere gidebilecek, her şeyi yapabilecek durumdaki insanları da etkilemek
zorundadır.
Lafın sonunu, yeni proje, yeni
gündem, Âkıllar heyetinin çalışmalarına
ve yıllardır her gün üç-dört ayrı
konuyla gündemden, ekranlardan, manşetlerden düşmeyen, 360 Derece Pazarlamayı da, 365
Gün Pazarlamayı da başarıyla yürüten bazı
isimlerin Pazarlama Zekâsına getirecektim, ama...
Şimdilik benden bu kadar...
Küçük
bir esnaftan, orta boy bir marketten, AVM’lere; oradan müşterilerinin gönlünde
taht kurmayı başarmış markalara; hayatımıza derinden girmiş “bugün müşterim
için ne yaptım?”, “iki günümü müsâvi mi geçirdim?” sorusunu cevaplamadan başını yastığa koymayan onca değerli insana varıncaya kadar nice örnekleri kendi çevrenizden
de bulabilir, görebilirsiniz. Şansınız varsa...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder