16 Ocak 2009 Cuma

IN-CALENDAR MARKETING / TAKVİMDE PAZARLAMA

Takvim sözcüğü yerine ajanda kullanılıyor. Takvimde Pazarlama, özellikle duvar takvimlerindeki reklâmlarla ilgili bilinen bir uygulama idi. Firmalar kendi adlarına hazırlattıkları günlük veya aylık poster takvimlerle, kalıcı bir iletişim kanalı oluştururlardı. Takvim yerine ajanda kelimesi daha yaygın kullanılıyor. Takvim Pazarlama (veya Ajandada Pazarlama) (In-calendar Marketing) izinli pazarlamanın yeni bir türü[i].

 Özellikle zamana duyarlı ürün, etkinlik ve uygulamalarda öne çıkan bu şema, firmaların zaten sahip oldukları müşteri listelerine basit bir SMS veya E-Mail göndermenin ötesine geçiyor. Müşteriden baştan izin alarak, cep telefonundaki, bilgisayarındaki ajandalarına veri gönderme temeline dayanıyor. Firmalar zamana duyarlı ürün duyurularını, sponsorluklarını, müşterilere yönelik özel kampanyalarını doğrudan Outlook, Google Calendar, Apple iCal gibi elektronik ajandalarına gönderebiliyorlar. Bu yoldan doğru mesajları, doğru hedef kitleye, doğru zamanda (tam zamanında) iletilebiliyor. Bir tür Just-in-Time Marketing sayılır. Kullanıcılar, kullandıkları ajanda türü ne olursa olsun, izin verdikleri sürece kendi ajandalarıyla beraber veya isterlerse ayrı olarak Calgoo In-Marketing şemasına katılan firmaların gönderilerini de görebiliyorlar.

Hiç yorum yok: