POP-UP MARKETING / ...... PAZARLAMA
Dijital dünyada web sayfalarında
aniden karşımıza çıkıveren, ekranları kaplayabilen pop-up duyurular, öneriler
ve reklâmlar gibi pop-up dükkanlar da pazarlamacıların
sıkça başvurdukları bir uygulama haline geldi. Hayatların akışı içinde, hiç
beklenmedik yerlerde ve anlarda insanların karşısına çıkarak dikkatlerini
yakalamaya yönelik bu uygulamalar belirgin bir pazarlama aracı olarak
kullanılıyor. O kadar ki, Web’deki uygulamaların aşırıya kaçması, insanların
bunlardan şikayetlerinin artması sonunda, pop-up önleyici yazılımlar ve uygulamalar
da beraberinde yaygınlaştı. Pop-up shop uygulamalarına karşı tüketicilerde bu
derecelere ulaşan belirgin bir rahatsızlığın oluşmadığı söylenebilir.
90’lı yıllarda dünya
metropollerinde ilk örnekleri görünmeye başlayan “pop-up shop” uygulaması,
“flash retailing”, “pop-up store”, “shop-in-shop” gibi isimlerle de anılıyor.
Şehrin belli noktalarında geçici olarak kurulan prefabrik mağazalarda, satış
tırlarında veya mevcut mağazaların bir bölümnde markaların ürünlerinin satışın
yapıldığı geçici mağazalar olarak tanımlanıyor. Bu tür mağazalarda sanat
eserlerinden giyime, teknolojik aletlerden yeme-içmeye kadar geniş bir yelpazede
ürünler satılıyor.
Bu uygulamalar ilk olarak Amerika’da
alışveriş merkezlerindeki kiosklarda görülmüş daha sonra caddelerdeki dükkânlara
da yayılmış.
“Pop-up shop”larda satış dışında
ürün ve katalog tanıtım, imaj tanıtma, tazeleme, güçlendirme gibi faaliyetlere
de girişilebiliyor. Moda tasarımcıları, butik atölyeler, internetten satış
yapan firmalar pop-up shop’lar sayesinde ürünlerini şehrin farklı noktalarında
tanıtma ve satışa sunma imkanına sahip oluyor[1].
Pop-up shop’lar süreleri
itibariyle bir kaç günden, üç aya kadar uzanabiliyor. Çoğunlukla yoğun trafiğin
yaşandığı merkezlerde, AVM’ler, konser, festival, stadyum gibi sosyal etkinlik
alanları ve çevresinde yer alıyorlar. Tanıtım öne çıkıyorsa, fiyatlar mağaza
düzeylerinin altında olabiliyor. Tanıtım yapmak, mağazaların kapalı olduğu
günlerde satış, yeni ürünleri tanıtmak, mağaza farkındalığını arttırmak, belli
bir noktadakı satış potansiyelini ölçmek, stokları eritmek, ve pazar testleri
yapmak gibi amaçlara hizmet edebiliyor.
Bu uygulama sayesinde firmalar müşterileriyle
iletişim fırsatlarını, satışlarını, marka farkındalığını arttırma, nispeten
düşük maliyetlerle pazar araştırmaları yapma imkanı buluyorlar.
Pop-up shop’ların uygulandığı
alanlar arasında mevcut mağaza içinde kurulanlar, galeriler ve etkinlik
alanlarında gerçekleştirilenler, festival ve fuarlardaki düzenlemeler, kent
meydanlarında, işlek noktalarda ve AVM’lerde açılanlar başı çekiyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder