9 Haziran 2014 Pazartesi

PUSH MARKETING / İTME PAZARLAMA

PUSH MARKETING / İTME PAZARLAMA

Buna "İtici" Pazarlama ya da "İttirici" Pazarlama diyesim geliyor.
Hala farkında olmayanlar, bütün ittiriciliğine, iticiliğine rağmen, pazarlamayı bundan ibaret sananlar etrafta bol bol bulunsa da, bu pazarlama, nesli tükenmeye doğru meyleden bir tür.
Klasik "İtici" ve "İttiriciler" yetmiyormuş gibi, bir de başımıza, bunların "dijital" olanları çıktı.
Adama uykuda bile rahat vermiyorlar...
Bakınız:

Pazarlama Bi' Tanedir'de "Push" Pazarlama için şunları yazmıştık...

Bir pazarlama stratejisi olarak, ürünü (geniş anlamda) nihaî tüketicilerine kadar satmaları için üretici firmanın dağıtım kanalı organlarına yönelik yoğun satış ve özendirme çabalarıyla sonuç almak amaçlanır.  Ürün etkili satış çabalarıyla, câzip taviz ve tekliflerle kanalın bir sonraki kademesinde yer alan dağıtım organına itilir. Malın en sonunda ulaştığı, satıldığı perakendeciler de yine câzip ve etkili satış uygulamalarıyla bunları nihaî tüketiciye satmaya çalışırlar, ürünü tüketiciye doğru iterler. 

Hiç yorum yok: