3 Mart 2012 Cumartesi

TEK GECELİK PAZARLAMA / ONE NIGHT STAND MARKETING

TEK GECELİK PAZARLAMA / ONE NIGHT STAND MARKETING

Yılın belirli günlerinde, belirli gruplar ya da kişiler olarak bir şeyleri kutluyoruz. Bunlar için harcamalar yapıyoruz; çünkü bu harcamaları yapmamız da bir şekilde kapitalist sistemin bir enstrümanı haline gelmiş durumda. Harcamalıyız, harcamamız için de belirli kıvılcımlar gerekiyor.

Ben bu durumları Tek Gecelik Pazarlama-One Night Stand Marketing olarak adlandırıyorum. Kısa ve bir döneme özel olarak, bir gruba ya da ortak bir amacı bulunan kişi topluluklarına yönelik girişilen yoğunlaştırılmış pazarlama etkinlikleri olarak özetleyebileceğim bu faaliyetleri şu günlerde özellikle yaşıyoruz. Nasıl mı? 14 Şubat Sevgililer Günü geliyor ve sevgilinize hediye alacaksınız! Çünkü düzen sizden bunu istiyor! Dünyada yaklaşık 21 milyar Amerikan doları düzeyinde bir para sadece bu gün için harcanıyor. Sahi, sevgilinizle sadece bir gün mü sevgilisiniz? O zaman bilemem tabii.

Bu durum sadece Sevgililer Günü yanılsamasıyla sınırlı değil elbette. ABD'deki Super Bowl üzerine yoğunlaşan milyarlarca dolarlık harcamalar, Çin'in yeni Çin yılı kutlamaları, dini bayramlara özel pazarlama faaliyetleri de bu kavram altında değerlendirilebilir. Yılın sadece belirli bir döneminde, belirli bir hedef kitle için düzenlenen pazarlama etkinlikleri.....

Berker Pandır sözlerinin sonunu şöyle bağlıyor:

Ve şunu unutmamalı: Pazarlama tükettirmek ve insanların ceplerinden paralarını almak değil, insanlara, karşılığında değer ödenebilecek şeyleri onlar için sunmaktır.

Ertesi günde de sevilen bir marka olmanız dileğiyle...


Hiç yorum yok: