28 Nisan 2011 Perşembe

BİR SINAV DENEYİMİ DAHA... (11)



(Pazarlama Bi' Tanedir: Bir Pazarlamalar Ansiklopedisi kitabı için tanıtım metni yazan ve bu blogda yayınlanmasına onay veren öğrencilerimin yazılarını zaman zaman burada alfabetik sırayla yayınlıyorum.)

Ümit Şengül yazmış:

"Pazarlama Bi' Tanedir" kitabında yazarın kitabın ismine uymayacak bir tepkiyi sanki önceden planlamış olduğunu kitabın ilk sayfalarında içindekiler bölümünde 387 farklı pazarlama çeşidiyle karşılaşınca daha iyi anlıyorsunuz. Kitabın içeriğine girdikçe, kitabı okudukça, daha net anladıkça aslında yazarın, Prof. Dr. İsmail Kaya'nın ne demek istediği daha net bir şekilde ortaya çıkıyor.
Pazarlama türleri kitapta harf sırasına göre sunuluyor. Okuyucular kitabın sonlarına yaklaştıkça, daha bir dizi pazarlama çeşidinin daha varlığını hissediyor, listeye onların da eklenmesi gerekeceğini düşünmeye başlıyorlar.
Kitabı okuyanların, bu kitapta, kendi hayatlarından bir parçayı bulmamaları neredeyse imkansız.
Okurlar, kitabın sonunda kendiliklerinden şöyle bir sonuç ve gerçekle karşılaşacaklardır sanıyorum:
Pazarlama insanın olduğu, birbirleriyle iletişimde bulundukları her noktada, her zaman var. Bu kitap, pazarlama çeşitlerini hatırlatarak, anlatarak, açıklayarak, okurların ve pazarlamayı anlamaya çalışanların benliğinde yeni bir pazarlama algısı ve yeni bir pazarlama omurgası oluşturuyor.
Kitapta yer verilen her pazarlama bu omurganın oluşmasına yardımcı oluyor, katılıyor. Kendilerine böyle bir omurga oluşturabilen okurlar-bireyler hayata daha gerçekçi bir bakışla bakmaya başlayabilirler ve pazarlamanın insan hayatının her noktasına nasıl ulaştığını, yerleştiğini görürler.
İnsanlar arasında iletişim varoldukça pazarlamacıların kıvrak zekalarını hangi noktalarda kullanabildiklerini, kullanabileceklerini ortaya koyan kitap, ilgiyle okunmakta ve okurlar, sıralanan nice örneklerden yeni yeni kazanımlar elde etmektedirler.
Prof. Dr. İsmail Kaya'nın bu yeni kitabı umarız son olmaz. Büyük bir zevk ve heyecanla okunacağına inandığım Pazarlama Bi' Tanedir içindeki pazarlamaların sayısının ikinci baskısında daha da artacağını düşünüyor, büyük bir özlemle bekliyorum.

Ümit Şengül

Hiç yorum yok: