17 Şubat 2011 Perşembe

BİR SINAV DENEYİMİ DAHA... (4)


(Pazarlama Bi' Tanedir: Bir Pazarlamalar Ansiklopedisi için tanıtım metni yazan ve bu blogda yayınlanmasına onay veren öğrencilerimin yazılarını zaman zaman burada alfabetik sırayla yayınlıyorum.)

Nilay Keçik Çelik yazmış:

Globalleşen dünyada, rekabetin her alanda hissedildiği günümüzde, firmalar farklı ve rakiplerinden bir adım önde olabilmek için pazarlama daha da önem vermeleri gerektiğinin farkındalar. Ayrıca, pazarlama dendiğinde sadece firmaları, iş dünyasını ya da üniversitede bir kürsüyü düşünmek yanlış olur. Pazarlama aslında her yerde!
Biz bireyler olarak da hergün bir çok pazarlama faaliyeti ile karşı karşıya kalıyoruz. Evinizde televizyonda bir reklamı izlerken de, bilgisayarda internette gezinirken de, bir tatile çıkmak için araştırma yaparken de, sürekli ama sürekli bir pazarlama faaliyeti ile iç içeyiz aslında. İnsanın hayatındaki temel konulardan birinin pazarlama olduğunu, her zaman bir pazarlama faaliyetine maruz kaldığımızın acaba kaç kişi farkındadır?
Prof. Dr. İsmail Kaya'nın "Pazarlama Bi' Tanedir" adlı bu kitabı, tam da bu noktada bize yardımcı oluyor ve akla gelebilecek bütün pazarlama çeşitlerini bir araya getiriyor.
Pazarlama dendiğinde aklınıza sadece, duymaya aşina olduğunuz "Müşteri Odaklı Pazarlama" ya da "Rekabetçi Pazarlama" gelmesin. Renklerin de, tasarımın da, ilacın da, eğlencenin de, hatta, düğünlerin bile bir pazarlama konusu olduğunu söylüyor İsmail Kaya. Kitabı okuyunca bu kadar çok pazarlama çeşidi olduğuna şaşırdığınız gibi, daha bir sürü pazarlama türü olabileceğini de düşünmeye başlıyorsunuz, ister istemez.Bu kitap üniversitede pazarlama ile ilgili herhangi bir ders alan bir öğrencinin başucu kitabı olabileceği gibi, aynı zamanda bunun eğitimini almamış veya işi gereği de pazarlama ile ilgilenmemiş kişiler için de hayatın her aşamasında karşımıza çıkabilecek konuları ele alması yönüyle de ilgi çekiyor.
İş dünyasına bakıldığında bir çok pazarlamacının, bu kitapta anlatılan pazarlama çeşitlerini bilinçle ve planlı olarak uyguladıklarını görüyoruz. Bazıları da, hangi çeşidini uyguladığını bilmeden icra ediyorlar.
Bu kitabı pazarlamacı olun veya olmayın keyifle okuyacağınıza inanıyorum.

Nilay Keçik Çelik

Hiç yorum yok: