Bir Sınav Deneyimi Daha... yazısında bahsi geçen sınav sonuçlandı. Sonuçların taraflar için yüz güldürücü olmasını diliyorum.
(Pazarlama Bi' Tanedir: Bir Pazarlamalar Ansiklopedisi için tanıtım metni yazan ve bu blogda yayınlanmasına onay veren öğrencilerimin yazılarını zaman zaman burada alfabetik sırayla yayınlıyorum.)
Burçin Altınbaş, yazmış:
Pazarlama terimi hayatımıza ne zaman bu kadar çok girdi? Yoksa hayatımızda hep vardı da biz mi yeni keşfediyoruz? Bir gün içinde kaç kez pazarlamaya dokunuyoruz? İşyerinde, evde, okulda, sokakta, markette, arabada, beynimizin bir bölümünde, işi nasıl büyüteceğimizi, evi nasıl idare edeceğimizi, çocukları nasıl yetiştireceğimizi düşünüp, stratejiler oluşturup, öğrenip, planlıyoruz.
Bir ağaç düşünün, gökyüzünü görmeyen dalı yoktur. En alttaki dal bile bir şekilde görür güneşi, görür ki, büyür gelişir, yapraklar verir gövdesinden. Ama bütün ağaç dallarının bir kaderi vardır, daha toprağa fidan olarak dikildiğinde, hangi dalın güneşe ne kadar yakın olacağı bellidir. Kimisi en tepede çabuk büyüyen, gökyüzünü en çok gören, kimisi ortalarda, daha az güneşi gören ama inatla büyümeye devam eden.
İşte size kocaman bir çınar, 387 farklı dala uzanan, bütün dalları güneşi gören, büyük bir çınar. Pazarlamaya dair 387 farklı yöntem, modern terminoloji, ingilizce kelime ve anlamları...
Tepkisel pazarlama? Sivrisinek pazarlama? Giden pazarlama? İtme Pazarlama? Kabilesel pazarlama? Amplifikasyon, Beta, Mavidiş, Nedeğil pazarlama? Bunları daha önce hiç duydunuz mu?
Bu kitapta geleneksel pazarlama anlatımlarının çok dışında bir yapı bulacaksınız. 387 pazarlama çeşidi, her biri uygulanmış, kimisi başarıya daha uzun bir yol çizmiş, kimisi de uygulayanına kısa yoldan büyük rakamlar hediye etmiş. Ama hepsi pazarlamaya dair, modern ve gelişen yüzyılın trendlerini takip eden, anlaşılabilir bir üslup barındıran önemli bir kaynak, güçlü bir pazarlama kütüphanesinin olmaz ise olmazı, demirbaşı...
Günümüz şartlarında, pazarlamayı reddedecek, hayatında yeri olmadığını söyleyecek bir kişi yoktur. Müşterimize dokunabilmek, doğru kanalı yakalamak, satış, sürdürülebilir satış için en fazla kaç farklı yöntem uygulayabiliyoruz?
Elinizde tuttuğunuz bu kitap, ansiklopedik bilgi zenginliği ve güncel yöntemlerin harmanlanması ile oluşturulmuştur. Bugüne kadar pazarlama ile ilgili okuduğunuz bütün kaynakları bir düşünün. Teorik kavramların içinde kaç kez boğuldunuz? Uzun tanımları anlamak için ne kadar çaba sarf ettiniz? Bu kitapla, pazarlamanını 387 yolu, hızlı dünyanın hızlı düzenine ayak uyduracak şekilde sizlere sunulmuştur.
Pazarlama, ne yazıktır ki, değeri ve önemi çok geç anlaşılan bir ilimdir. İçinde barındırdığı hazine, mücevher yeni keşfedilen pazarlamanın yöntemleri kendinden bir adım arkadan gelişiyor. Düşünün, bir kadın neden her akşam farklı yemek pişirir? Her akşam aynı yemeği pişirse acaba, yemek masasındakiler gelmeye devam eder mi?
21. Yüzyılda kabul etmemiz gereken temel nokta, "değişmeyen tek şey değişimdir..." Kadın ev halkına her akşam aynı yöntemi kullanarak yemeğini pazarlayamaz, müşterinize sunduğunuz hizmetlerde yeni ve farklı yöntemler kullanmazsanız; rakipler bayrağı alıp birincilik koltuğuna oturur.
Pazarlama ağacında her dal değişik bir açıdan bakar güneşe... Hepsinin kıvrımı farklıdır, güneşe uzanış şekilleri farklıdır, ama sonunda hepsi güneşi görür...
Bi akademisyenin sihirli kitabı, meraklısına hazine, kütüphanelerin demirbaşı, "Pazarlama Bi' Tanedir" bütün pazarlama meraklılarına ve yolu onunla kesişenlere dopdolu bir kaynak olacaktır.
(Tanıtım yazımın bloğunuzda kullanılmasında bir sakınca yoktur, aksine onur duyarım hocam... Her şey için teşekkürler.... B.A.)
3 yorum:
Yazıyı okurken 387 dallı ağaç gözümün önüne geldi. Prof. Dr. İsmail Kaya hocamızın bu kıymetli çalışmasını duyguları hareketlendirerek anlatıyor arkadaşımız. Pazarlama iletişiminde duyguları canlandırabilmek çok önemli ve bu yazı okuyucuya bu bağlamda ulaşmakta.
Çok güzel bir yazı,eline sağlık Burçin.(Demet)
bu ansiklopediyi nerden bulabiliriz?
Yorum Gönder