31 Ocak 2011 Pazartesi

BİR SINAV DENEYİMİ DAHA... (2)

(Pazarlama Bi' Tanedir: Bir Pazarlamalar Ansiklopedisi için tanıtım metni yazan ve bu blogda yayınlanmasına onay veren öğrencilerimin yazılarını zaman zaman burada alfabetik sırayla yayınlıyorum.)

Çağrı Duman yazmış:

Pazarlama Bi' Tanedir, Yoksa Daha Fazla mı?

İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi öğretim üyelerinden Prof. Dr. İsmail KAYA'nın son kitabı "Pazarlama Bi' Tanedir: Bir Pazarlamalar Ansiklopedisi" Babıali Kültür Yayınları aracılığıyla pazarlamaseverlerin beğenisine sunuldu.
Öncesinde "Muhterem Müşterimiz" ve "Damla Damla Pazarlama" kitaplarıyla, kendine has üslubuna aşina olduğumuz yazar, bu kitabında işletmelerin, devletlerin, ülkelerin, kar amacı gütmeyen kuruluşların, kişilerin kısaca pazarlamaya ihtiyaç duyan her kişi ve kurum için müşterilerine dokunmayı sağlayacak 387 pazarlama yolunu yalın ve akıcı bir tarzda anlatmış.
Makina mühendisliği eğitimi almış olmasına rağmen, pazarlama alanına geçen Türkiye'deki ilk akademisyen olan yazar, aynı zamanda sıkı bir blog yazarıdır. Gerek mühendislik geçmişi gerekse güncel trendleri yakından takip etmesi, kitabına konu ettiği 387 yolun büyük kısmını güncel ve teknolojik pazarlama yollarına ayırmasına imkan tanımış. Ansiklopedi tarzında hazırlanan kitap, konularını alfabetik sırada aktarmaktadır. Her konu başlığında yapılan alıntılar belirtilerek, mutlaka uygulama örneklerine de yer verilmiştir.
Şunu açıkyüreklilikle ifade etmek gerekir ki, dış çevre-iç çevre analizi, satınalma davranışı. 4 P konularının işlendiği klasik bir pazarlama kitabı bekliyorsanız, "Pazarlama Bi' Tanedir"i kesinlikle satın almayın!
Estetik Pazarlama, Blue-ocean Pazarlama, Dijital Pazarlama, Las Vegas Pazarlama, Sivrisinek Pazarlama, Google Pazarlama, Viki Pazarlama, vb. gibi, klasik pazarlama kitaplarında bulamayacağınız, yeni, güncel, farklı pazarlama türlerini öğrenmek isterseniz "Pazarlama Bi' Tanedir" tam size göre...
Eminim ki, aklınıza şu soru takılıyordur, "İlahi İsmail Hoca, kitabın adına bi'tane demişsin, 387 farklı konudan bahsediyorsun, nedir bu işin hikmeti?"... Kitabın önsözünü ve son sözünü okuduğunuzda siz de yanıtı göreceksiniz ama ben buradan küçük bir ipucu vermek isterim.
İsmail Hoca der ki: "Bin aynada yansıması olan birdir. Nar gibi, bir içinde bindir... Binlerce yolun birleştiği bir birdir. Ne bindir, ne birdir, sonsuzdur. Hem birdir, hem de bindir..."
Ben şunu anladım, aslında bir tane pazarlama var ama pazarlama o kadar geniş, engin ve doludur ki, yüzlerce farklı yol ile bile açıklanamıyor, her geçen gün, yeni yansımaları ortaya çıkıyor.
Pazarlama konusunda ufkunu geliştirmek isteyen herkesin okumasında faydalı olacak bu eser bütün kitapçılarda...

Çağrı Duman

Hiç yorum yok: