Bir önceki postta bahsi geçen sınav deneyimine katılan öğrencilerin önerdiklerinden anlamlı ve anlaşılır bulduklarımı sadece isimleriyle yayınlıyorum.
Merak ettiklerinizi ve benim seçtiklerimi daha sonra ayrıntılarıyla aktarırım.
İşte liste! Bakalım kimler neleri önermiş?:
Doğuş Alev Aka: Second Hand Marketing (İkinci El Pazarlama), Diamond Marketing, Life Coaching Marketing, Party Marketing, Handmade Marketing
Cenk Aydın: Disabled Marketing, Life Coach Marketing
İpek Büyükdemir: Anti-Stress Marketing
Adriana Cipof: Flower Marketing, Baby-Shower Marketing, Hobby Marketing, Jewelry Marketing
Vahide Duygu Gürler: Domino Marketing
Ali İhtiyar: Eskimo Marketing
Gülcan İzmir: Film Marketing
Emra Karaaslan: Disabled (Handicapped) Marketing, Intellectual Marketing
Burç Barış: Handicapped Marketing, Horoscope Marketing
Cansu Mergen: History Marketing
Özge Özcan: Dietary Marketing, Hygienic Marketing
Tuncer Özyılmaz: Magic Marketing
İlknur Sağlam: Family Marketing
Evrim Şendur: Humor Marketing, Cosmetic Marketing
Salim Şentürk: Birthday Marketing, New Born Marketing
Aykut Şimşek: Demo Marketing
Tuğçe Tuğral: Dream Marketing, Adrenaline Marketing
Merve Yavuz: Red Marketing, Jewelry Marketing
Nevzat Yıldız: Ottoman Marketing
5 yorum:
Teşekkürler Hocam, akıllarda yer edecek bir sınav deneyimiydi, gerçekten ilginç fikirler çıkmış gibi görünüyor.
hocam ben de yazmıştım bişeyler, beğenmediniz sanırım :(
Paylaşmaya değer bulduğunuza sevindim hocam.
Bir kaç cümle ile ürettiğim terimleri izah etmek istedim:
Second Hand Marketing (İkinci El Pazarlama)
İkinci el ürünlerlerle ilgili pazarlama faaliyetlerini kapsar. İkinci el ürünlerin pazarlama iletişimi de, kullanılmış olmalarından ötürü, aynı ürünün sıfırına kıyasla farklı yapılmaktadır. Sahibinden.com, gittigidiyor.com gibi ikinci el ürünlerin sahiplerinin ürünü web üzerinden bireysel olarak pazarlamalarına olanak tanıyan web siteleri de yaygınlaşmıştır. Bunun yanı sıra özellikle Otomotiv gibi sektörlerde ikinci el ürünlerin kurumsal olarak pazarlanması da önemli bir alandır.
Diamond Marketing,
Müşteri değer endeksinde en tepede bulunan ve işletme açısından karlığığı en yüksek olan müşteri grubuna yönelik olarak gerçekleştirilen pazarlama faaliyetlerini kapsar. CRM yazılımlarının gelişmesi ile bu müşterilere sunulabilen özel hizmetlerin çeşitliliğinde de doğru orantılı bir artış gerçekleşmiştir. Özel müşteri temsilcileri, üyelik kartları, kişiye özel hizmetler en yaygın örneklerindendir.
Life Coaching Marketing,
Yaşam koçluğu özellikle Amerika’da 60’lı yıllardan sonra yaygınlaşmış bir kavramdır. Yaşam Koçluğu pazarlamada tek bir konsept belirlemeyip kişiye özel , kişinin yaşam tarzına uygun ürünler geliştirerek pazarlanması amaçlanır. Bu pazarlamada amaç,tüketicinin sunulan ürün ve hizmetleri, ulaşmak istediği yaşam tarzına uygun şekilde anlamlandırmasını sağlamaktır.
Party Marketing,
Doğum günü,yılbaşı gibi özel günler veya özel nedenlerle düzenlenen partilerin konseptlerinin ve organizasyonla ilgili malzeme ve hizmetlerin pazarlanmasıdır. Organizasyon alanında hizmet veren firmaların dışında, web üzerinden ev partilerinde kullanılabilecek davetiye’den, süslemelere ; tabak çanaktan, kostümlere kadar çeşitli malzemelerin satışını yapan e-ticaret firalrı tarafından yaygın olarak kullanılan bir metoddur.
Handmade Marketing
İnternet üzerinde bloglarla ve web siteleri ile kişisel dünyalarını dış dünyaya açan, hobilerini zamanla mesleği haline getiren kişilerin ürettiği el yapımı ürünlere yönelik gerçekleştirdikleri pazarlama faaliyetleridir. El yapımı ürünler çoğunlukla kişiye özel veya sınırlı adettedir. Bu pazarlama türü de iletişiminde çoğu kez, teknolojik, mekanik ve standart ürünlerin yaygınlaştığı bir ortamda alternatif olmanın çekiciliğinden yararlanır.
Hocam her zamanki gibi harikasınız. 4 sene önce mezun oldum ama o sınava katılmak isterdim. Çok keyifli bir soruymuş.
Yorum Gönder