9 Ocak 2010 Cumartesi

BİR SINAV DENEYİMİ 2 (ÖNERİLENLER)

Bir önceki postta bahsi geçen sınav deneyimine katılan öğrencilerin önerdiklerinden anlamlı ve anlaşılır bulduklarımı sadece isimleriyle yayınlıyorum.

Merak ettiklerinizi  ve benim seçtiklerimi daha sonra ayrıntılarıyla aktarırım.

İşte liste! Bakalım kimler neleri önermiş?:


Doğuş Alev Aka: Second Hand Marketing (İkinci El Pazarlama), Diamond Marketing, Life Coaching Marketing, Party Marketing, Handmade Marketing

Cenk Aydın: Disabled Marketing, Life Coach Marketing

İpek Büyükdemir: Anti-Stress Marketing

Adriana Cipof: Flower Marketing, Baby-Shower Marketing, Hobby Marketing, Jewelry Marketing

Vahide Duygu Gürler: Domino Marketing

Ali İhtiyar: Eskimo Marketing

Gülcan İzmir: Film Marketing

Emra Karaaslan: Disabled (Handicapped) Marketing, Intellectual Marketing

Burç Barış: Handicapped Marketing, Horoscope Marketing

Cansu Mergen: History Marketing

Özge Özcan: Dietary Marketing, Hygienic Marketing

Tuncer Özyılmaz: Magic Marketing

İlknur Sağlam: Family Marketing

Evrim Şendur: Humor Marketing, Cosmetic Marketing

Salim Şentürk: Birthday Marketing, New Born Marketing

Aykut Şimşek: Demo Marketing

Tuğçe Tuğral: Dream Marketing, Adrenaline Marketing

Merve Yavuz: Red Marketing, Jewelry Marketing

Nevzat Yıldız: Ottoman Marketing





5 yorum:

Doğuş Alev Aka dedi ki...

Teşekkürler Hocam, akıllarda yer edecek bir sınav deneyimiydi, gerçekten ilginç fikirler çıkmış gibi görünüyor.

Unknown dedi ki...

hocam ben de yazmıştım bişeyler, beğenmediniz sanırım :(

Unknown dedi ki...

Paylaşmaya değer bulduğunuza sevindim hocam.

Dogus Alev Aka dedi ki...

Bir kaç cümle ile ürettiğim terimleri izah etmek istedim:

Second Hand Marketing (İkinci El Pazarlama)

İkinci el ürünlerlerle ilgili pazarlama faaliyetlerini kapsar. İkinci el ürünlerin pazarlama iletişimi de, kullanılmış olmalarından ötürü, aynı ürünün sıfırına kıyasla farklı yapılmaktadır. Sahibinden.com, gittigidiyor.com gibi ikinci el ürünlerin sahiplerinin ürünü web üzerinden bireysel olarak pazarlamalarına olanak tanıyan web siteleri de yaygınlaşmıştır. Bunun yanı sıra özellikle Otomotiv gibi sektörlerde ikinci el ürünlerin kurumsal olarak pazarlanması da önemli bir alandır.

Diamond Marketing,

Müşteri değer endeksinde en tepede bulunan ve işletme açısından karlığığı en yüksek olan müşteri grubuna yönelik olarak gerçekleştirilen pazarlama faaliyetlerini kapsar. CRM yazılımlarının gelişmesi ile bu müşterilere sunulabilen özel hizmetlerin çeşitliliğinde de doğru orantılı bir artış gerçekleşmiştir. Özel müşteri temsilcileri, üyelik kartları, kişiye özel hizmetler en yaygın örneklerindendir.

Life Coaching Marketing,

Yaşam koçluğu özellikle Amerika’da 60’lı yıllardan sonra yaygınlaşmış bir kavramdır. Yaşam Koçluğu pazarlamada tek bir konsept belirlemeyip kişiye özel , kişinin yaşam tarzına uygun ürünler geliştirerek pazarlanması amaçlanır. Bu pazarlamada amaç,tüketicinin sunulan ürün ve hizmetleri, ulaşmak istediği yaşam tarzına uygun şekilde anlamlandırmasını sağlamaktır.


Party Marketing,

Doğum günü,yılbaşı gibi özel günler veya özel nedenlerle düzenlenen partilerin konseptlerinin ve organizasyonla ilgili malzeme ve hizmetlerin pazarlanmasıdır. Organizasyon alanında hizmet veren firmaların dışında, web üzerinden ev partilerinde kullanılabilecek davetiye’den, süslemelere ; tabak çanaktan, kostümlere kadar çeşitli malzemelerin satışını yapan e-ticaret firalrı tarafından yaygın olarak kullanılan bir metoddur.


Handmade Marketing

İnternet üzerinde bloglarla ve web siteleri ile kişisel dünyalarını dış dünyaya açan, hobilerini zamanla mesleği haline getiren kişilerin ürettiği el yapımı ürünlere yönelik gerçekleştirdikleri pazarlama faaliyetleridir. El yapımı ürünler çoğunlukla kişiye özel veya sınırlı adettedir. Bu pazarlama türü de iletişiminde çoğu kez, teknolojik, mekanik ve standart ürünlerin yaygınlaştığı bir ortamda alternatif olmanın çekiciliğinden yararlanır.

Adsız dedi ki...

Hocam her zamanki gibi harikasınız. 4 sene önce mezun oldum ama o sınava katılmak isterdim. Çok keyifli bir soruymuş.